Έχω θέμα σήμερα με τις περίφημες μαθητικές πασαρέλες(παρελάσεις ήθελα να πω!) προσπαθώντας να καταλάβω σε τι συμβάλλουν έτσι όπως γίνονται. Και δε μιλάω για τώρα στην περίοδο της κρίσης με όλες αυτές τις γνωστές ομορφιές(μούντζες, αποστροφή της κεφαλής στους επισήμους και των κιγκλιδωμάτων παρατράγουδα), αλλά και πολύ παλιότερα! Από όσα μπορώ να καταλάβω και να συγκρίνω, στις παρελάσεις λείπει παντελώς το φρόνημα και θυμίζουν περισσότερο ασύντακτοι ηλιόλουστοι περίπατοι σε κάποιο νυφοπάζαρο.
Αν ρωτήσουμε μαθητές για ποιο λόγο γίνεται αυτό, μάλλον θα μας γύριζε μια ευθύβολη απάντηση που θα μας έκανε να γελάσουμε ως τ' αφτιά! Φυσικά δε φταίνε μόνο οι ίδιοι, αλλά κι αυτό το κουλτουριάρικο και "προοδευτικό" εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτό που υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί μας, αφού φροντίζουν κάθε φορά να δίνουν έμφαση σε ότι γουστάρουν και πρεσβεύουν για σημασία τέτοιας εθνικής γιορτής. Μεταφράζουν και παραφράζουν όπως επιτάσσουν οι κομματικές τους ορέξεις, κοσμοθεωρίες και ιδεολογίες. Έτσι λοιπόν βαδίζουν χέρι - χέρι με την εκάστοτε κρατική εξουσία(ως μισθοφόροι του συστήματος), διαμορφώνουν από τη μια προσωπικές τους αντιλήψεις και από την άλλη προσπαθώντας να μαζέψουν τα λουριά(πάντα κατ' εντολήν της εξουσίας), φτάνουν σε σημείο να εκσφενδονίζουν απειλές στους μαθητές του στυλ, ότι εάν δεν παραστούν στην παρέλαση, εκτός από τις απουσίες(για ορεκτικό!) θα πάρουν και δυο αποβολές(για κυρίως πιάτο!). Αποτέλεσμα όλου αυτού του καλοστημένου σκηνικού της απαξίωσης, είναι να παράγουμε μαθητές για να σέρνονται στην παρέλαση, αφού θα την αντικρίζουν σαν εκτελεστικό απόσπασμα. Ποιος όμως είναι υπεύθυνος, βρε..., που ένας μαθητής φτάνει στο σημείο να αποστρέφεται μια εθνική παρέλαση;
Οι εκπαιδευτικοί βέβαια είναι οι γνωστοί - άγνωστοι πραιτωριανοί του εκπαιδευτικού μας συστήματος, εκείνου δηλαδή που επιβάλλει η εκάστοτε κυβέρνηση. Δεν ενεργούν μόνοι τους, αλλά συμπράττοντας με την εξουσία. Εκείνη τους μισθώνει και εκείνη τους διαχειρίζεται. Εάν δεν κάνουν αυτό που τους υποδεικνύουν, τότε βρίσκονται σε δυσμένεια μέχρι της τελικής έκπτωσής τους(απόλυσης). Αυτό το τελευταίο στις μέρες μας έγινε απροκάλυπτα πιο έντονο και κατανοητό από τους πάντες. Σε μια άλλη εποχή θυμάμαι, ότι δε βλέπαμε τη στιγμή που θα ερχόταν να παρελάσουμε, για να μας καμαρώσουν οι γονείς, οι συγγενείς και οι φίλοι και όλοι να μας χειροκροτήσουν. Σαν να μη μας έφτανε αυτό, βάζαμε τα δυνατά μας από πάνω, για το ποιος θα παρελάσει καλύτερα! Και τότε δασκάλους από την ίδια χώρα είχαμε, αλλά είχαν όμως ένα παραπάνω χάρισμα που λείπει από τους σημερινούς: ΜΑΣ ΕΝΕΠΝΕΑΝ!
Υπήρχε εμπιστοσύνη μεταξύ μαθητή και εκπαιδευτικού στην ενημέρωση και κάθε εκμάθηση τύχαινε λεπτομερούς ανάλυσης με αξίες, ήθη, έθιμα και παραδόσεις. Από εκείνα δηλαδή τα σχολεία δεν έβγαιναν μόνο απλοί μαθητές με αρκετές γνώσεις, αλλά με τη διδασκαλία τους κατάφερναν και διαμόρφωναν χαρακτήρες. Ακόμα και ένας "κακός" μαθητής μάθαινε πολύ περισσότερα και βασικά θέματα, που και ένας τελειόφοιτος πανεπιστημίου σήμερα αγνοεί. Στομώσαμε μια ολόκληρη μαθητική κοινότητα με ανούσιες δραστηριότητες και φτιάξαμε "άξιες" στρατιές παπαγάλων. Η παπαγαλία - τον καιρό εκείνο - ήταν μίασμα στη μάθηση, γιατί αποτελούσε εχθρό της σκέψης. Μας ήθελαν να σκεφτόμασταν και να παλεύουμε για να αποκτήσουμε τα εύκολα, ενώ στις μέρες μας το εύκολο(όπως μια αντιγραφή του μυαλού) επιβραβεύεται με άριστα. Κι αυτό οφείλεται - κατά τη γνώμη μου - από εκπαιδευτικούς που κρυφά μεγαλούργησαν μέσα στην παπαγαλία καταφέρνοντας να περάσουν αυτήν σαν βασική αξία. Οι σημερινές αυτές αξίες φυσικά βρήκαν πρόσφορο έδαφος και ενισχύθηκαν από την ίδια την πολιτική σκηνή, μεταφέρθηκαν με μορφή επιδημίας στην κοινωνία, πέρασαν πυρετωδώς στην οικογένεια και εδραιώθηκαν αρρω-στημένα στην ατομική συνείδηση!
Θα μπορούσα να γράφω για ώρες γι' αυτό το θέμα με τις μαθητικές παρελάσεις! Τι προτείνω ή τι υποστηρίζω; Έτσι όπως έχει πια η κατάσταση, ούτε που ξέρω!Καλύτερα θα ήταν βέβαια να γίνονταν να αλλάξει αυτή η κατάσταση και η παρέλαση να τιμά πραγματικά τους ήρωες που έδωσαν τη ζωή τους. Αυτό πάλι βέβαια χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας και αρκετά υψηλό εθνικό φρόνημα, που αυτή τη στιγμή είναι ανύπαρκτο εξαιτίας διαφόρων προβλημάτων(δεν είναι της παρούσης να τα αναλύσουμε). Εκτός από αυτό όμως χρειάζεται και εθνική ομοψυχία! Εάν όμως δε γίνει τίποτα από όλα αυτά καλύτερα να καταργηθούν, γιατί η εμμονή τους σ' αυτήν την κατάντια σε θέατρο σκιών παραπέμπει, παρά σε παρέλαση!
Νικο συμφωνω με όσα γραφεις τα ίδια περίπου λέω και γω. Καλύτερα να καταργηθούν!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό ξημέρωμα!
Φιλιά πολλά!
Τις μαθητικές παρελάσεις με το ζόρι τις κρατάνε και δεν αναλαμβάνει κανένας από δαύτους την ευθύνη της κατάργησης, επειδή φοβούνται δυο πράγματα:Πρώτα το πολιτικό κόστος κι ύστερα την αύξηση της πολιτικής δύναμης των πατριωτικών λεγόμενων κομμάτων!
ΔιαγραφήΝα 'σαι πάντα καλά Αριάδνη μου και να χαμογελάς!!!:-)
Τελικα ομως θα καταργηθει η παρελαση και το συστημα θα παραμεινει ιδιο... Θελω να πω οτι χτειαζεται ριζικη αλλαγη του συστηματος και οχι των θεσμων μονο, αυτο στο τελος αποτελεσμα δε θα εχει... Ευτχως υπαρχουν ακομα φωτισμενοι εκπαιδευτικοι...λιγοι αλλα καλοι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΧριστίνα μου συμφωνώ απόλυτα με όσα λες!Και φυσικά υπάρχουν εξαιρέσεις... λίγες όπως κι εσύ καλά λες, που δε μπορούν όμως ν' ανασάνουν αφενός απ' το ίδιο το σύστημα κι αφετέρου απ' αυτούς που το υπηρετούν(χωρίς ν' αφήνω απέξω συναδέλφους!)Να 'σαι πάντα καλά!!!:-)
ΔιαγραφήΑντί να διδάσκουν ιστορία διατηρούν τακτικές των ολοκληρωτικών καθεστώτων! Έτσι έμαθαν έτσι διαιωνίζουν!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝίκο συμφωνώ απόλυτα με όσα έγραψες!
Τα φιλιά μου και την καλημέρα μου! :))
Και κάπως έτσι φτάσαμε να παράγουμε φαινόμενα Ρεπούση και Τατσόπουλου.Το δυστύχημα καλή μου φίλη είναι ότι φροντίζουμε να τους αναπαράγουμε!
ΔιαγραφήΤην καλησπέρα με την αγάπη μου στέλνω!!!:-)
Καλησπέρα Νίκο μου!!Συμφωνώ μέ όσα έγραψες!Δέν βλέπω ποιά τί νόημα έχουν οι μεγάλες παρελάσεις,όταν στήνονται ολόκληρα οχυρά μπροστά από τούς επίσημους,γιά νά τούς προσταψένουν από τήν οργή τού λαού!Καλή εβδομάδα!!!Φιλιά πολλά στήν Σοφούλα καί στήν πανέμορφη Λευκάδα μου!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεωρώ καλή μου Δήμητρα ότι μια στρατιωτική γενική παρέλαση, είναι σίγουρα αρκετή(όσο το δυνατόν) και πολύ τιμητική για τους πεσόντες!Να 'σαι πάντα καλά και να περνάς υπέροχα!!!:-)
ΔιαγραφήΧρόνια πολλά!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ ενδιαφέρον το ζήτημα που αναλύεις και σηκώνει μεγάλη κουβέντα....!
Καλό σου βράδυ ;)
Άφησα μια άποψη καλή μου Ωραιοζήλη και πιστεύω ότι το θέμα με τις μαθητικές παρελάσεις είναι πολύπλοκο!Έχει όμως ρίζες απ' τη σημερινή μάθηση!
ΔιαγραφήΧρόνια πολλά και καλό απόγευμα να περάσεις!!!:-)
Νίκο μου το σημερινό σου θέμα επειδή δεν μεγάλωσα στην Ελλάδα δεν το γνωρίζω καλά !!1Εννοώ ότι δεν έκανα ποτέ παρέλαση ούτε διδάχθηκα την Ελληνική ιστορία εδώ σε σχολείο !!! Ακόμα προσπαθώ να βγάλω μια άκρη με τα ιστορικά γεγονότα και διερωτώμαι στις 28 Οκτωβρίου γιορτάζουμε το ΟΧΙ που τελικά δεν ήταν του δικτάτορα Μεταξά , δηλαδή γιορτάζουμε την έναρξη του πολέμου ..
ΑπάντησηΔιαγραφήΚανω κάτι λάθος ; Για τις παρελάσεις με τα κιγκλιδώματα τι να πω!! Θλίψη νιώθω μόνο
Να είσαι καλά και καλό ξημέρωμα
Αν προσπαθήσεις να μάθεις σήμερα καλή μου φίλη ιστορία, θα μπερδευτείς σίγουρα και δε θα βγάλεις κάποια άκρη, γιατί έχουν εξαπλωθεί διάφοροι ειδικοί κι ιθύνοντες ιστορικοί με "διατριβές" απ' τα γεννοφάσκια τους!'Ασε...Οπότε που να βγάλεις τώρα άκρη για ένα απλό ΟΧΙ...Είναι κι αυτό σαν το "ΝΑΙ(ΣΕ ΟΛΑ)" στο μνημόνιο, που το 'θελε ο λαός μας και δεν το 'πε ο "δημοκρατικός μας" Γιωργάκης!Προσωπικά πάντως δε νιώθω θλίψη, αλλά παραπανήσια οργή!
ΔιαγραφήΝα 'σαι καλά αγαπημένη μου φίλη nikol και να περάσεις μια χαρούμενη βραδιά!!!:-)
Αν οι εκπαιδευτικοί είμαστε οι γνωστοί άγνωστοι πραιτωριανοί του εκπαιδευτικού συστήματος που επιβάλλει η εκάστοτε κυβέρνηση, οι γονείς των παιδιών, είναι αντιστοίχως οι πραιτωριανοί που εκλέγουν την εκάστοτε κυβέρνηση και με την ψήφο τους επιβραβεύουν την εκπαιδευτική πολιτική της! Επιπλέον, τα παιδιά είναι φορείς της κάθε βλακείας που κυκλοφορεί στην κάθε «οικογένεια»! Ως εκπαιδευτικός, καλούμαι εκτός από τη διδαχή, να αντιμετωπίσω προβλήματα από την έλλειψη διαπαιδαγώγησης των γονιών!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο να ισοπεδώνουμε τα πάντα, είναι πανεύκολο, αλλά τα περί παπαγαλίας, υπάρχουν προπολεμικά δυστυχώς παρά τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών. Δεν ξέρω σε ποιό σχολείο πήγες, αλλά δεν ισχύει το ότι «σχολεία δεν έβγαιναν μόνο απλοί μαθητές μ' αρκετές γνώσεις, αλλά με τη διδασκαλία τους κατάφερναν και διαμόρφωναν χαρακτήρες. Ακόμα κι ένας "κακός" μαθητής μάθαινε πολύ περισσότερα και βασικά θέματα, που κι ένας τελειόφοιτος πανεπιστημίου σήμερα αγνοεί.» Ξέχασες το χάρακα; Το ξύλο; Και σε ποιο σχολείο κάποιες δεκαετίες πίσω, με το χάρακα μάθαιναν τα παιδιά περισσότερα από ένα τελειόφοιτο παν/μίου;
Αντί «εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητή κι εκπαιδευτικού στην ενημέρωση και κάθε εκμάθηση τύχαινε λεπτομερούς ανάλυσης με αξίες, ήθη, έθιμα και παραδόσεις» είχαμε το φόβο. Τα παιδιά έτρεμαν τα χάρακα ή το βαρύ χέρι του καθηγητή. Σήμερα, όπως υποθέτω γνωρίζεις συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο! Η αυθάδεια και η αναίδεια πάει σύννεφο. Και ο εκπαιδευτικός, δεν παύει να είναι εργαζόμενος που πάει να κάνει τη δουλειά του, και βρίσκεται ανάμεσα σε συμπληγάδες πέτρες. Από τη μια το εκπαιδευτικό σύστημα που χωλαίνει σε πολλά επίπεδα και από την άλλη παιδιά που δεν έχουν μάθει στο διάλογο μιας και μεγάλωσαν μπροστά στο DVD και το playstation ελέω (ανίκανων και βάλε) γονέων, οι οποίοι όταν πάνε στο βουλευτή για ρουσφέτι δεν του ζητάνε να κάνει κάτι για την εκπαίδευση...
Περί των παρελάσεων, είμαι υπέρ, μόνο και μόνο για να μαθαίνουν οι μαθητές ότι κάποιοι κάποτε έδωσαν τη ζωή τους για την πατρίδα. Κάποτε, όταν σε σχολείο που υπηρετούσα, τοπικό κανάλι έπαιρνε δηλώσεις από μαθητές για την εορτάζουσα επέτειο, τα παιδιά έλεγαν ότι τους κατέβαινε! Και όταν τα ρωτήσαμε γιατί το έκαναν αυτό, η απάντηση ήταν αποστομωτική: Για χαβαλέ! Άντε μετά να πείσεις στους έξωθεν, ότι δεν τα δίδαξες...
Και μην ξεχνάμε, πως όλοι έχουμε ευθύνες στην εκπαίδευση. Ακόμη και τα παιδιά. Εκτός κι αν τα θεωρούμε άβουλα πρόβατα! Κυρίως όμως, την ευθύνη την έχουν οι ψηφοφόροι που εκλέγουν όσους τους τάζουν και όχι όσους αξίζουν. Με αποτέλεσμα να κάνουν την εκπαίδευση σαν τα μούτρα τους....
Αυτές τις μέρες βάζω τα καθιερωμένα τεστ. Ενώ τους δίνω από πριν 7 ερωτήσεις για να τους βάλω τις 4, τα περισσότερα γραπτά κινούνται στη μετριότητα. Δυστυχώς, διάβασμα εναντίον facebook σημειώσατε 2! Πέρσι είπα σε γονείς να κλείνουν το ρούτερ που και που στο σπίτι. Απάντησαν ότι τότε τα καμάρια τους θα πήγαιναν σε ιντερνετ καφέ! Έμεινα άφωνος...
Κακοί εκπαιδευτικοί υπάρχουν. Όπως κακοί γιατροί, κακοί στρατιωτικοί, κακοί καπετάνιοι κλπ. Και τι κάνουμε για να μην μπαίνουν οι κακοί στις θέσεις; Τίποτα! Τα περιμένουμε όλα από ένα σύστημα το οποίο όμως ενώ ξέρουμε ότι είναι σάπιο και σαθρό εντούτοις το συντηρούμε.
Σ' ευχαριστώ πολύ καλέ μου φίλε για το εμπεριστατωμένο σχόλιό σου!Έγινες απόλυτα κατανοητός κι ας συμφωνήσουμε όλοι ότι ο καθένας απ' την σκοπιά του έχει ανάλογες ευθύνες... δε θα τις βάλουμε στο ζύγι κι ούτε θα μπούμε στη χρονοβόρο διαδικασία να λύσουμε σε σχολιασμούς την παθογένεια γενικά της εκπαίδευσης.Πάντως θέλω να διευκρινίσω ότι δεν είμαι ισοπεδωτικός, αλλά συγκρίσιμος κι ούτε καταφέρομαι εναντίον όλων των εκπαιδευτικών... υπάρχουν πάντοτε οι εξαιρέσεις έστω κι αν αυτές είναι ελάχιστες, βουβές, απόμακρες και πιασμένες απ' τη μύτη!Κι οι εκπαιδευτικοί είναι κομμάτι της κοινωνίας μας(όπως και κάθε εργαζόμενος) με τα καλά και τ' άσχημα και δε χρειάζεται κανένας χώρος εργασίας μας την επιείκεια και την υπεράσπισή μας σε αυτονόητα καθήκοντα, αλλά αντίθετα την αυστηρότητα με τη δική μας συμμετοχή για το καλό όλων!Να 'σαι πάντα καλά, καλή φώτιση να 'χεις και συγχώρεσε με για την καθυστερημένη απάντησή μου!!!:-)
Διαγραφή